Reprezintă o tehnică de învățare prin colaborare, care asigură, o dată în plus, implicarea fiecărui elev în activitatea de grup.
Etape:
- Constituirea grupurilor de învățare prin colaborare
– se formează grupuri compuse din 3-7 membri.
- Precizarea sarcinii de învățare și a regulilor specifice activității în grup
– se specifică sarcina de lucru;
– se anunță regulile ce trebuie respectate:
- expunerea ideilor de către fiecare elev din grupul de învățare prin colaborare este însoțită de plasarea creionului pe masă (bancă);
- elevul care a luat cuvântul o dată, nu mai are dreptul să intervină decât după ce toate creioanele se află pe masă (în acest moment fiind evident faptul că fiecare membru al grupului a avut prilejul să-și exprime punctul de vedere asupra temei dezbătute sau problemei propuse spre rezolvare);
- toți membrii grupului sunt egali și nimeni nu are voie să domine.
- Cooperarea pentru realizarea sarcinii de învățare
– elevii se implică în mod egal și colaborează pentru realizarea sarcinii propuse, respectând regulile menționate de către professor.
- Prezentarea și evaluarea rezultatelor învățării
– se prezintă rezultatele/produsele fiecărui grup de învățare prin colaborare;
– tehnica poate dobândi și valențe evaluative, caz în care profesorul poate alege un creion și poate întreba în ce a constat contribuția posesorului acelui creion la rezolvarea sarcinii de lucru.
Avantaje:
– formarea și consolidarea deprinderii de ascultare activă;
– dezvoltarea competențelor de relaționare;
– dezvoltarea competențelor de comunicare;
– participarea activă, implicarea tuturor elevilor în realizarea sarcinilor propuse;
– stimularea eforturilor de intercunoaștere și autocunoaștere;
– formarea și dezvoltarea capacității de cooperare, a spiritului de echipă;
– dezvoltarea capacității argumentative;
– dezvoltarea competențelor cognitive;
– dezvoltarea inteligenței interpersonale;
– promovarea interînvățării;
– formarea și dezvoltarea capacității reflective;
– dezvoltarea gândirii critice și creative;
– dezvoltarea bazei motivaționale a învățării;
– consolidarea încrederii în propriile forțe;
– dezvoltarea responsabilității individuale etc.
Limite – în absența monitorizării atente:
– abordarea superficială a sarcinii de învățare;
– apariția unor conflicte între membrii grupurilor;
– dependența de grup a unora dintre elevi;
– marginalizarea celor care au alte opinii;
– crearea unui climat educațional caracterizat printr-o aparentă dezordine etc.
Metoda, ca metoda, dar muzica… face totul! hahahahaah!
ApreciazăApreciază
Cred că era mai bine cu microfoane în loc de creioane? 🙂
ApreciazăApreciază
Cred ca e bine oricum!
ApreciazăApreciază
🙂
ApreciazăApreciază
Ha! Cling!
ApreciazăApreciază
Zi senină, zână!
ApreciazăApreciază
Zi frumoasa si tie! La mine sunt nori! Hi!
ApreciazăApreciază
He! La mine a ieșit soarele! Dar nu știu ce e după munți… 🙂
Râd.
ApreciazăApreciază
Si eu! Rad, ca nu am incotro!
ApreciazăApreciază
Dacă râzi forțat, va veni și buna-dispoziție – tot forțat. E bine! Eu râd că ne-am salutat!
ApreciazăApreciază
Zambetul de intampinare il am si eu mereu!
ApreciazăApreciază
Chiar mă bucur! 🙂
ApreciazăApreciază