Autohipnoza V

Autohipnoza V

                                                după Bernard Raquin

 O metodă foarte rapidă de a intra în transă este respirația. Timp de 3-5 minute vă puteți concentra asupra respirației, după care îi încetiniți ritmul, până când n-o mai puteți percepe. Vă puteți concentra asupra aerului care intră și iese, asupra nărilor; vă puteți întreba în ce cantitate este și ce traseu parcurge în interiorul plămânilor…

,,Îmi încetinesc respirația până în momentul în care spiritul meu conștient nu mai știe dacă respir sau nu, în timp ce spiritul meu inconștient știe foarte bine că respir într-un mod de care nu sunt conștient… Majoritatea activităților necesare vieții este gestionată în mod automat, bătăile inimii, respirația, digestia, o întreagă alchimie fizică… Acum simt că respir și în câteva momente nu voi mai simți acest lucru sau îl voi simți din ce în ce mai puțin… Și totuși, inconștientul meu va continua să mă facă să respir fără să fie nevoie să mă gândesc la acest lucru… Este atât de bine să știu că organismul meu funcționează în mod firesc…”

Puteți închide ochii pe jumătate, observând pieptul sau abdomenul în timpul respirației: ,,Pieptul meu se ridică și coboară”. Repetați fără să vă mai gândiți la altceva.

Folosiți toate zgomotele din exterior:

,,Fiecare sunet din exterior mă apropie de adevărul meu interior… Zgomotul circulației poate să mă ajute să intru în transă, sunt liber să mă simt bine în orice situație… Mă întreb câte sunete diferite produc acest zgomot, acest vuiet care se îndepărtează , lumea exterioară se îndepărtează și îmi îndrept atenția asupra lumii interioare… Iar acest zgomot neașteptat poate să-mi amintească ceva important și că este plăcut să uit pentru o clipă de exterior pentru a intra în mine însumi… Profit pentru a fi cu mine însumi și, când voi fi în transă, zgomotele îmi vor aminti că pot să mă adâncesc și mai mult în starea de transă…”

Descrieți ceea ce se întâmplă cu corpul d-voastră legând fiecare aspect de un anume proces:

,,Contactul corpului meu cu acest fotoliu mă va ajuta să mă destind și, cu cât îmi simt mai mult mâna stângă, cu atât îmi va fi mai ușor să intru în transă și starea de transă se va adânci în timp ce îmi simt și mâna dreaptă…”

Exersați în timpul pauzelor la serviciu, înainte de o convorbire telefonică importantă sau seara, înainte de a vă reîntâlni familia. Cincisprezece minute pe zi , apoi de două ori câte cinci minute vor fi de ajuns.

Exercițiu: subliniați cuvintele dintr-un text care v-au plăcut în mod deosebit, pe care le considerați foarte evocatoare și folosiți-le, lăsându-le să rezoneze în d-voastră.

În caz de rezistență nu forțați, lăsați-vă purtat de curent, aprobați tot ce se întâmplă, pentru a folosi mai bine acest lucru:

,,Pot să îmi aloc timpul necesar hipnotizării, pot să încerc și să revin până când voi găsi momentul potrivit… Inconștientul are propriul său ritm, știe ceea ce se cade și cunoaște calea potrivită. Anumite gânduri îmi traversează spiritul, nu lupt împotriva lor, le observ… le transform în forme colorate, devin obiecte pe care le pot face să se învârtă într-un vârtej. Gândurile mele au propria lor rațiune de a fi… Le las să mă străbată și să se îndepărteze…”

În cazul unor tensiuni musculare:

,,Este normal să resimt aceste senzații în organism… Pot folosi această tensiune pentru a mă destinde și mai profund atunci când voi dori… Am dreptate să verific dacă pot să-mi deschid ochii pentru a accepta mai ușor să-i închid… Atunci când atenția mea se împrăștie, pot să mă concentrez asupra degetului mic de la mâna stângă; singurul care contează este degetul meu mic și este o experiență captivantă să simt că, pentru moment, nu există decât degetul meu mic și pot aprofunda această senzație până în momentul în care voi dori să intru în transă… Și pleoapele mele vor să se închidă și simt că aș avea chef să dorm, ar fi foarte plăcut, să rămân doar la limita somnului… cu toate aceste imagini frumoase care se intersectează în mine… Accept să lucrez în armonie cu inconștientul meu, atunci când respirația mea devine din ce în ce mai liniștită… Pot să îmi acord tot timpul necesar pentru a intra în starea de conștiință care îmi convine… Și, când închid ochii este ca și cum… aș putea să văd prin pleoapele mele închise ceva care mă intrigă… și este foarte interesant să mă întreb ce voi mai descoperi…”

Puteți pretinde că sunteți cel care dirijează, apoi, pe nesimțite, considerați că inconștientul este cel care dirijează mișcările involuntare ale corpului:

,,Sunt în stare să-mi mișc degetul mic de la mâna dreaptă atunci când doresc acest lucru… și el nu se poate mișca dacă eu nu vreau… și prefer să simt numai ceea ce doresc și nimic altceva…”.

2 comentarii

Din categoria Autohipnoza

2 răspunsuri la „Autohipnoza V

  1. Pingback: Sand « O lume in imagini

  2. Pingback: Eskil « O lume in imagini

Lasă un răspuns

