Autohipnoza XII

Autohipnoza XII

                                                după Bernard Raquin

Disocierea alternantă: pentru a ieşi din orice tip de blocaj – este asociată cu metafora drumului, cu distorsiunea temporală şi cu o manieră metaforică şi confuză de a număra.

Pronunţaţi cifrele despărţindu-le uşor de restul frazei. Faceţi pauze între cuvinte, lăsaţi frazele în suspensie, ataşaţi-le concluzii neaşteptate; puteţi repeta anumite cuvinte de mai multe ori, ca pentru a vă delecta.

,,Voi număra de la unu la zece, atât de intens, încât inconştientul meu să ştie că unu înseamnă foarte mult şi că număr pentru mine, o persoană a numărat pentru mine şi m-a ajutat într-o zi sau alta… într-o zi trecută sau într-o zi viitoare… iar eu am ajutat un copil şi, pe măsură ce mă apropii de zece, unde totul devine posibil în infinitul numerelor vieţii, voi intra şi mai profund într-o stare de percepţie mai largă care se va topi într-o stare de transă euforizantă şi plină de învăţăminte… Pot vedea un copil mergând pe cele două picioare ale sale, iar acest copil care merge pe un drum, poate să-mi amintească că şi eu am mers odinioară pe un drum, sărind de pe un picior pe altul sau sărind pe cele două picioare ale mele sau sărind cu picioarele încrucişate într-o băltoacă, ici şi colo, şi acest copil ştie că, crescând, va merge pe un drum gândindu-se la mine, singur sau împreună cu două sau trei persoane… Pe drum întâlneşte trei pietre mari care îi amintesc de trei momente pe care le-a depăşit sau de trei perioade interesante din viaţa sa ca trei copaci impunători în care s-a urcat o pisică ce a căzut în picioare… Şi ajung la o intersecţie de patru drumuri ca şi cele patru puncte cardinale, separate şi unite în acelaşi timp ca şi cele cinci degete ale mâinii sau ca cinci flori într-un buchet, unite prin două sau trei legături… Zero unu doi trei el este într-o pădure, patru cinci şase culegând şase mure… Eu adun cinci sau şase pietricele roşii magice pe care el le strânge la piept în timp ce eu simt ceea ce simte şi el şi acest fapt ne permite să descoperim ceva important şi pentru el şi pentru mine… şi privind un cer imens el vede şase păsări care mă fac să mă gândesc la acest bărbat (această femeie) pe cale să se gândească la el/ea, şase păsări care descriu opturi largi pe cer, ca semnul infinitului şi dau această faţă nouă lucrurilor… şi cu acest aer surprins el percepe cu cele cinci simţuri ale sale cât este de bine să asociezi ceea ce luai drept zero cu unu, nouă este frumos, totul are o faţă nouă, în timp ce bat zece ceasuri şi eu îmi mişc cele zece degete, zero care începe şi multiplică şi deschide totalitatea posibilităţilor, atât de numeroase ca şi stelele, ca şi celulele corpului meu, ca şi experienţele pe care le pot trăi acum de zece ori… de zece mii de ori… zece milioane de stele şi zece milioane de secunde… şi marele timp este acum în mine, pot fi captivat de tot ceea ce voi putea realiza în timp sau în scurtă vreme…”

Variantă: puteţi număra de la 20 la 1, în manieră clasică:

,,Imediat ce voi rosti un număr impar, voi intra cu uşurinţă şi mai mult într-o stare de transă şi mai adâncă… Imediat ce voi rosti un număr par, voi extinde această stare… Iar când voi ajunge la 1 voi fi mai unit cu mine însumi şi va fi bine… Şi acum număr în ritmul respiraţiei mele: 20 inspir… 19 expir… 18 inspir… 17 expir…”

Încetiniţi ritmul respiraţiei pe măsură ce număraţi.

Puteţi exersa timp de cinci până la zece minute, apoi puteţi face altceva şi apoi reluaţi exerciţiul. Este şi mai eficient în timp ce faceţi baie sau duş.

Exerciţiu: citiţi cu voce tare pasajul precedent, apoi închideţi ochii şi vedeţi ceea ce evocă acesta în dumneavoastră.

 

Scrie un comentariu

Din categoria Autohipnoza

Lasă un răspuns

