Autohipnoza XVI

Autohipnoza XVI

                                             după Bernard Raquin

Paradoxul – pentru a soluţiona unele contradicţii, a rămâne liber, a slăbi…

Este dificil să urmăreşti două idei opuse în acelaşi timp. Prin incitare se induce o sincronizare a celor două emisfere ale creierului.

Orice tehnică bazată pe paradox este favorabilă hipnozei (în terapie – prescripţia simptomului).

,,Pot alege să mă relaxez ţinând încordată o părticică a corpului meu… Pot păstra o parte din tensiune spre a o utiliza să mă destind… Mă voi destinde, rămânând însă încordat(ă) atâta timp cât este necesar…

Fiecare sunet pe care îl aud îmi aminteşte că voi uita să aud, într-un mod agreabil, şi este bine să înţeleg că aud mai puţin pentru moment, în timp ce, pe de altă parte, aud mai bine ceea ce nu auzeam…

Iar atunci când îmi focalizez atenţia asupra unui punct, pot realiza că sunt pe cale să dobândesc o atenţie şovăielnică şi vagă…

Iar ceea ce simt a fi dur nu poate persista în caracterul meu şi, uneori, a fi dur înlesneşte accesul spre flexibilitate…

Iar inconştientul meu îşi poate aminti de aceste momente de mânie revărsându-se asupra păcii interioare, şi, această mânie interioară îmi aminteşte în ce măsură voi fi din ce în ce mai mult într-o stare de pace cu mine însumi…

Simt bine căldura corpului meu şi conştientul meu nu mai resimte opusul căldurii, în timp ce inconştientul meu îşi aminteşte un moment de răcoare puternică, ce precede un alt moment de căldură blândă… şi eu pot simţi în corpul meu această căldură care se estompează ca un duş răcoros sub o cascadă cu apă rece, la o margine de pădure umbroasă, nu departe de strălucitoarea căldură a soarelui de vară…

În timp ce conştientul meu îşi aminteşte de momentele în care am avut dificultăţi cu femei şi cu bărbaţi, inconştientul meu îşi aminteşte de momente plăcute pe care le-am avut alături de bărbaţi şi de femei… Şi, graţie laturii feminine a personalităţii mele, înţeleg latura masculină a vieţii… iar aspectul masculin al personalităţii mele mă leagă de partea feminină a vieţii…

Şi pentru că sunt un individ capabil să trăiască în comunitate, pot simţi cât este de util grupul pentru a mă distinge şi în ce măsură caracterul meu unic mă uneşte cu cei apropiaţi şi cu întreaga omenire, căci un grup este format din indivizi şi, chiar dacă avem caractere comune, fiecare este diferit… Şi în timp ce spiritul meu inconştient îşi aminteşte momentele în care m-am simţit bine în grup, spiritul meu conştient poate să-şi formeze o idee despre momentele în care mă voi simţi din ce în ce mai bine în grup…

Iar copilul din mine îmi aminteşte că sunt adult, în timp ce adultul îşi aminteşte că am fost copil şi că acest copil va deveni un adult care a fost şi el, la rândul lui, copil… şi este bine să fii un copil care devine adult, ca un adult care poartă în sine acest copil… iar uneori purtăm un copil în braţe, alteori copilul este în interiorul nostru sau vorbeşte şi este captivant să ne întrebăm cum a rămas acest copil în interiorul nostru, deşi în exterior a devenit adult…”

Exerciţiu:

Gândiţi-vă la două dintre dorinţele d-voastră, aparent contradictorii. De exemplu: a câştiga mai mulţi bani şi a avea mai mult timp liber, a fi liber şi a deveni mai intim cu un(o) partener(ă), a mânca mult şi a slăbi etc. Apoi creaţi o inducţie în care una dintre dorinţe conduce la cealaltă.

,,Pot să-mi cresc veniturile spre a avea mai mult timp liber şi timpul meu liber poate să-mi permită să-mi cresc veniturile… spiritul meu conştient poate avea anumite idei asupra modului în care pot să-mi măresc veniturile, în timp ce inconştientul meu poate avea idei asupra modului în care pot să-mi folosesc timpul liber pentru a-mi îmbunătăţi veniturile…”

,, Sunt liber să mă apropii de partenerul(a) meu(mea)… şi să-mi exprim dragostea în felul meu, într-o manieră care adânceşte intimitatea dintre noi şi care este mulţumitoare pentru amândoi…”

,,În timp ce spiritul meu conştient se întreabă cum să mănânc astfel încât să rămân suplu, spiritul meu inconştient poate să-şi amintească toate modalităţile de a mânca pentru a rămâne suplu… şi spiritul meu inconştient poate să-mi sugereze, în mod conştient, noi modalităţi de mânca, în timp ce eu pot deja să mă văd mai suplu… şi, în acest timp, gustul meu pentru alimente sănătoase se rafinează şi mă văd, din interior, gata să mănânc toate aceste alimente sănătoase…”

Puteţi folosi tehnica paradoxului şi atunci când vă preocupă ceva:

,,Nu-mi voi părăsi grijile, nici nu mă voi destinde prea repede, nu mai repede decât este necesar, dar nici prea lent… ci pur şi simplu acum, în ritmul potrivit pentru a atinge profunzimea stării de transă care îmi convine, şi voi începe să intru în transă gândindu-mă că nu intru, iar când îmi spun că voi intra în transă, mă întreb dacă sunt deja pe cale să intru în transă sau am intrat deja… sunt liber să intru în transă atunci când doresc acest lucru şi pot să o fac fascinat şi, în acelaşi timp, amuzat de ceea ce se întâmplă în mine, şi este foarte plăcut să redescopăr toate resursele mele…”

2 comentarii

Din categoria Autohipnoza

2 răspunsuri la „Autohipnoza XVI

  1. Pingback: relatiile umane si ego-ul | Rokssana's Blog

  2. Pingback: The Beautiful Changes…. « androxa

Lasă un răspuns

