59 de principii ale profesorului de succes(2,3,4)

                                                                                                         după Ion-Ovidiu Pânişoară

2. Principiul competenţei cadrului didactic

,,Competenţa cadrului didactic cuprinde un ansamblu de elemente între care intersecţia cunoştinţe de specialitate – cunoştinţe psihopedagogice reprezintă doar vârful aisbergului.

Încercaţi să păstraţi un echilibru între toate aceste elemente pentru a vă menţine un profesor de succes.”

 3. Principiul cunoaşterii pedagogice

În orice activitate, cunoaşterea în profunzime a instrumentelor necesare pentru buna desfăşurare a activităţii este esenţială.

,,Având acces la cunoaşterea pedagogică, profesorul învaţă cum să aleagă – pe loc – cele mai bune soluţii la problemele care apar în activitatea curentă la clasă!”

 4. Principiul autorităţii didactice

Cadrul didactic trebuie să creeze la elevii/studenţii săi o imagine care să cuprindă toţi cei trei indicatori: autoritate, putere, legitimitate.

S-a constatat că perceperea unui statut superior referitor la o persoană creşte probabilitatea ca dorinţele respectivei persoane să fie ascultate şi duse la îndeplinire.

O modalitate de a convinge este ca profesorul să adopte, pentru început, aceeaşi atitudine cu a elevilor (atitudine pe care vrea să o schimbe), apoi să introducă în topicul discuţiei părerea opusă. Astfel, cadrul didactic acumulează suficientă popularitate în ochii elevilor şi aceştia îl vor percepe destul de favorabil pentru a accepta să-i asculte atent contraargumentele.

,,Pentru a conştientiza mai uşor forţa pe care o are pentru elevi perceperea cadrului didactic prin prisma unei imagini de prestigiu, faceţi un exerciţiu de reflecţie:

Dumneavoastră de cine ascultaţi în viaţă?

Pe cine urmaţi în deciziile luate şi pe cine nu?

Pe ce elemente, pe ce aspecte importante vă întemeiaţi alegerea?”

Alice, Agatha, Carla, Carmen, Elena, George, Ioan Usca, Lecturirecenzate, Mirela, Paporniţa cu vorbe, Ragnar, Rokssana, Schtiel, Shayna

Anunțuri

14 comentarii

Din categoria Material didactic, Psihologie şi pedagogie

14 răspunsuri la „59 de principii ale profesorului de succes(2,3,4)

  1. Pingback: Paporniţa cu “vechituri” (3) | Ţara vorbelor în vânt

  2. Pingback: Nici multumesc, nici du-te-n… colo! « lunapatrata

  3. am facut cursul de pedagogie în ultimul an de facultate ( inginerie), dar nu am predat niciodata, deci la tema aceasta nu prea pot sa-mi exprim opinia… Am trecut pe aici doar sa aduc mielul :)) Pupici

    Apreciază

  4. Nu este neaparat sa fie un profesor deoarece totul depinde de influienta celor care transmit mesajele si receptorul care are un bagaj de cunostinte mai mult sau mai putine informati acumulate.Trebuie sa-si faca o analiza personala de asi pune intrebari si raspunsuri la fiecare din aceste mesaje acumulate.Ulterior dupa citi va ani de zile sau mai mult ideia sau decizia i-si schimba valoare.Ceia ce gindeam la virsta de 20 de ani de zile se amelioreaza in parcursul vieti unei persoane.Exista si excepti dar nu este cazul.

    Apreciază

    • Aici e vorba de a fi eficient în procesul de predare-învăţare din şcoli şi de a folosi orice metodă pozitivă pentru a obţine rezultate cât mai bune. De a înlătura dezinteresul pentru educaţie. De a arunca seminţe, cu grijă.
      După terminarea studiilor urmează autoeducaţia. Mai departe, fiecare alege. Dar trebuie să aibă opţiuni multiple.
      În ceea ce priveşte schimbarea modului de a gândi odată cu trecerea timpului, e adevărat şi firesc să se întâmple aşa.

      Apreciază

  5. Pingback: Misiunea « Ioan Usca

  6. Pingback: Parfumul primei zile de şcoală. Poveste parfumată « Mirela Pete. Blog

  7. Dupa cu aud in Romania profesori au probleme mari din cauza salarilor de mizerie oferite de guvern.Fiecare profesor se zbate sa traiasca zi de zi si obligatia sa ca profesor este foarte afectata din nesiguranta zilei de miine.Cu toate aceste necazuri profesori din Romania sint inca dornici sa educe nu numai Romani, am vazut pe TV5 Franceza caci sint universitati Romane de medicina unde studenti din Franta si alte tari vin sa termina studiile lor.

    Apreciază

    • E adevărat, dar tocmai asta e! Dacă vrem să ne fie bine în viitor, trebuie să facem treaba cu seriozitate, acum! Indiferent de salarii! Elevii (studenţii) nu sunt vinovaţi de situaţia economică şi politică a ţării. Şi mai sunt destui profesori care gândesc astfel, din fericire.

      Apreciază

  8. De acord cu Lili3d. Copiii respecta pasiunea si competenta profesorului. Arareori se gandesc la salariul si la greutatile profesorului, iar daca acesta se vaita, isi pierde prestigiul in fata copiilor.

    Apreciază

  9. Wow, Thank you for this blog. Thats all I can say. You most definitely have made this blog into something thats eye opening and important. You clearly know so much about the subject, youve covered so many bases. Great stuff from this part of the internet. Again, thank you for this blog.

    Apreciază

  10. I wanted to thank you for this wonderful read!! I undoubtedly enjoying every little bit of it I’ve you bookmarked to have a look at new stuff you post|

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s