59 de principii ale profesorului de succes (11)

Principiul personalizării relaţiei

Unele cadre didactice se tem să se apropie prea mult de proprii elevi, considerând că dacă  imprimă relaţiei profesor-elev o anumită distanţă, scade probabilitatea ca relaţia didactică să se deterioreze prin încălcarea limitelor de comportament de către elev. La nivel formal, poate fi adevărat, dar relaţia profesor-elev trebuie să fie una deschisă, puternică, bazată pe încredere reciprocă.

1. Cel mai simplu mod de a personaliza această relaţie este să folosiţi prenumele elevului atunci când vă adresaţi lui. S-a constatat că acest lucru creşte şansa de a fi percepuţi pozitiv de către acesta.

Un exemplu este cazul unui cunoscut orator care, înainte de a începe conferinţa, s-a aşezat la uşa sălii şi i-a întâmpinat personal pe auditorii săi, strângându-le mâna şi recomandându-se. Astfel, chiar şi cei mai cârcotaşi dintre aceştia ezită să creeze probleme oratorului în timpul discursului.

2. Atunci când vreţi ca o persoană să asculte ceea ce îi spuneţi, aceasta trebuie să aibă încredere în dumneavoastră, adică trebuie să personalizaţi relaţia cu ea.

Amintiţi-vă, doar, că nu vă adresaţi unui lucru neînsufleţit, nu vorbiţi cu un scaun gol, ci cu o persoană vie care are sentimente, care doreşte ca persoanei cu care comunică să îi pese şi să încerce să se apropie de ea înainte de a-i cere orice (să înveţe, de exemplu).

3. Personalizarea relaţiei vă poate ajuta să gestionaţi mai bine şi eventualele probleme de indisciplină; este un excelent instrument de management al clasei (vezi şi Augusto Cury).

Concluzie:

,,Căutaţi să vă cunoaşteţi şi să vă înţelegeţi mai bine elevii şi ei vor fi mai deschişi în a vă asculta!

Alice, Alt cer senin, Agatha, Androxa, Carla, Carmen, eumiealmeu, Elena, George, Incertitudini, Ioan Usca, Lolita, Mirela, Oana Clara, Paporniţa, Ragnar, Rokssana, Schtiel, Shayna, VisualW

Anunțuri

7 comentarii

Din categoria Psihologie şi pedagogie

7 răspunsuri la „59 de principii ale profesorului de succes (11)

  1. Pingback: Muzichiile de duminică | Ţara vorbelor în vânt

  2. Pingback: Man Who Can’t Be Moved… « lunapatrata

  3. Ca elev, profesorul este motorul principal de stimulatie si de dirijare progresiva a celor din clasa.Efectul de atractie si de implicatie mentala in clasa este baza de succes al profesorului si viitorul celor care sint educati.

    Apreciază

    • Corect. Profesorul dirijează. Şi dacă greşeşte…

      Apreciază

      • Programul este prescis introdus de Ministerul invatamintului,zi de zi profesorul si directorul scoli au discuti zilnice asupra fiecaruia subiect zilnic si profesorul are rol de divulgare catre elevi sai.Sint excepti si este nevoie de control si reeducarea a profesorilor pe tot timpul activitatilor sale in scoli si universitati.

        Apreciază

  4. Aici există o programă după care se ghidează fiecare profesor. Însă, el (profesorul) alege cum să-şi facă ora. Directorul are rolul de a verifica şi evalua. Şi dacă poate, de a oferi sfaturi. Profesorul îşi poate manifesta creativitatea, dacă are bunăvoinţă.

    Apreciază

  5. Pingback: pescarul de luna « Rokssana's Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s