Stări sufletești

„Stările mele sufletești, ce sunt ele?

Este tot ce înțeleg atunci când mă extrag din automatismele de zi cu zi, atunci când ies din ,,acțiune” și mă las în voie să observ ce se petrece în mine. Problema este să le observi: o stare sufletească este în continuă mișcare și de aceea li se spune, desigur, ,,stări sufletești”. În engleză se vorbește despre stream of affects: curent, val de afecte.

Stările sufletești sunt ecoul în mine a tot ceea ce sunt în curs de a trăi sau a tot ce am trăit, sau a tot ce nu am trăit, dar mi-ar fi plăcut să trăiesc, sau a tot ce sper să trăiesc. Sunt, de asemenea, tot ceea ce continuă să mi se învârtească în cap după ce mi-am spus: e bine, stop, oprește-te, nu te mai gândi.

Pe scurt, stările sufletești sunt o întreagă lume.”

Christophe André – Stările sufletești – Învățarea seninătății

„Ce e de făcut?
Întâi să uităm tot ce știm… dar nu de tot! Adică lăsăm tot deoparte, mai ales grijile…așa se învață să fii liber…
Apoi, să descoperim din nou tot ceea ce ne înconjoară…așa se deschid ochii
Apoi, încearcă să înțelegi cele ce le vezi, să iubești întregul, nu…particularul, apoi particularul ca făcând parte din întreg… așa se deschide sufletul

Apoi…încep să vină și… tehnicile.” (George Valah)

6 comentarii

Din categoria Psihologie şi pedagogie, Stări sufletești

6 răspunsuri la „Stări sufletești

  1. convietuire

    pilduitoare ganduri…. multumim.
    de melodie nu mai spun….un puzzle delicat al inimilor…

    Apreciază

  2. Întâi să uităm tot ce știm… dar nu de tot! Adică lăsăm tot deoparte, mai ales grijile…așa se învață să fii liber…
    Apoi, să descoperim din nou tot ceea ce ne înconjoară…așa se deschid ochii…

    Apreciază

  3. Imi plac mult articolele tale insa de un timp nu le mai primesc . Te rog fa ceva sau reaboneaza-ma . Multumesc anticipat .

    Apreciază

    • Trebuie să dai click pe ,,sign me up”. Dacă derulezi, e mai jos. Nu pot să fac eu asta. Eventual să scrii adresa de email în căsuța respectivă și apoi să confirmi.

      Apreciază

Lasă un răspuns

