Este o tehnică de învățare prin colaborare, în care partenerii se intervievează reciproc, în legătură cu un anumit subiect.
Etape:
- Distribuția elevilor în microgrupuri
– se formează microgrupuri compuse din 3 elevi.
- Precizarea temei interviului și a rolurilor implicate
– se precizează cele trei roluri pe care elevii trebuie să și le asume rând pe rând: intervievator, intervievat, observator (motiv pentru care Interviul în trei trepte este întâlnit și sub denumirea Tehnica I I O);
– se descrie tehnica – de exemplu, dacă inițial elevul A îl intervievează pe B, iar C înregistrează, în scris, principalele aspect ale discuției, ulterior rolurile se schimbă, astfel încât fiecare membru al microgrupului să exerseze cele trei roluri;
– se stabilește tema interviului în funcție de momentul aplicării acestei tehnici în cadrul lecției;
– se poate utiliza următoarea structură:
- pentru a verifica tema – Care au fost punctele cheie ale temei pe care ați pregătit-o pentru astăzi? sau Care a fost cea mai interesantă parte a temei (sau cea mai dificilă)?;
- pentru a anticipa conținutul ce urmează a fi abordat – Ce aspecte ați dori să discutați cu referire la această problemă? sau Ce știți déjà despre această temă?;
- pentru a împărtăși din experiența personală sau pentru a exprima opinii – Dacă v-ați putea întoarce în trecut, ce epocă ați alege? Ce schimbări sociale ați face?;
- pentru a discuta diverse aspecte (concepte) – Cum se preocupă familia voastră de problemele mediului? sau Care este ipoteza voastră în acest moment?;
- pentru a rezuma ceea ce s-a predat în cadrul lecției – Care vi s-a părut cea mai semnificativă idée? De ce? sau Ce veți face pentru a aplica ceea ce ați învățat astăzi? etc.
- Realizarea interviului
– membrii microgrupurilor exersează, alternativ, rolurile de intervievator, intervievat și observator, respectând tema propusă.
- Valorificarea rezultatelor interviului
– cadrul didactic poate solicita prezentarea sintetică a rezultatelor obținute în fiecare microgrup, pentru a fi valorificate în abordarea subiectului lecției sau, în funcție de tema interviului, colectează înregistrările scrise ale elevilor și, pe baza lor, își construiește următorul demers didactic.
Avantaje:
– formarea și consolidarea deprinderii de ascultare activă;
– dezvoltarea competențelor de relaționare;
– dezvoltarea competențelor de comunicare;
– participarea activă, implicarea tuturor elevilor în realizarea sarcinilor propuse;
– stimularea eforturilor de intercunoaștere și autocunoaștere;
– formarea și dezvoltarea capacității de cooperare, a spiritului de echipă;
– dezvoltarea capacității argumentative;
– formarea și dezvoltarea competențelor de evalure și autoevaluare;
– formarea și dezvoltarea competențelor metacognitive etc.
Limite:
– ironizarea unor elevi,
– instalarea complexului de inferioritate sau superioritate în cazul unor elevi;
– ,,contaminarea” sau gândirea asemănătoare;
– dezinteres, neseriozitate manifestată de unii elevi;
– devierea interviului de la tema propusă;
– manifestarea și preluarea unor comportamente negative etc.
METODA: INTERVIUL ÎN DIRECT
după Fichier: Jeu dramatique
Obiective: dezvoltarea exprimării orale şi a imaginaţiei.
Etapele activităţii:
1. elevii aleg o temă de discuţie;
„În ce mă priveşte, nimic din ce vedeam pe mal nu mi se părea mai neasemuit ca întinderea de apă din faţa noastră. Numărul mare de oameni ca şi zgomotul pe care îl făceau speriaseră toate vieţuitoarele, afară de câţiva pterodactili care pluteau în cerc pe deasupra capetelor noastre nădăjduind fără îndoială să înşface resturile de mâncare. În jurul taberei totul era liniştit, dar nu se întâmpla acelaşi lucru cu apele lacului central, colorat în trandafiriu de razele amurgului. Ele fierbeau, frămân¬tate de o viaţă ciudată. Spinări lungi de culoarea ardeziei, aripi înalte şi zimţuite, se iveau din spuma argintie, ca să se cufunde din nou în adâncuri. Pe bancurile de nisip din depărtare se vedeau ici şi colo vietăţi târâtoare, bizare, broaşte ţestoase uriaşe, saurieni de forme neobişnuite, precum şi o lighioană turtită, asemeni unei lungi curele împletite, neagră şi unsuroasă care cobora spre lac cu mişcări unduitoare. Ici şi colo, câte un şarpe îşi înălţa capul pe neaşteptate, despărţind apa, care îl împodo¬bea cu un colier de spumă iar în urmă i se formau cercuri concentrice în timp ce el înainta lunecând pe valuri cu mişcări graţioase, ca mişcările unui gât de lebădă. Una dintre aceste vietăţi s-a ridicat pe un banc de nisip, la câteva sute de yarzi şi i-am văzut bine trupul uriaş, în chip de butoi, prevăzut cu aripioare de-a lungul gâtului de şarpe.
– Un plesiosaur! Un plesiosaur de apă dulce! a strigat Summerlee. Am trăit să văd şi minunea asta! Suntem fără îndoială, dragul meu Challanger, cei mai norocoşi dintre toţi zoologii care au trăit de la facerea lumii, până azi!“
2. se formează grupuri de câte doi elevi şi, timp de trei minute, cei doi gândesc întrebările şi răspunsurile;
3. se stabileşte durata interviului şi se definesc rolurile (cel care ia interviul va pre¬ciza cadrul, tema, numele invitatului, va conduce discuţia prin întrebări, va mul-ţumi, va saluta invitatul şi auditoriul…; cel intervievat va saluta, va răspunde la întrebări …);
4.interviul propriu-zis, realizat în fata clasei de cei ce doresc; spectatorii îşi vor exprima opiniile după încheierea fiecărui interviu.
Jocul poate lua şi forma dezbaterii, situaţie în care rolurile de moderator şi de invitaţi vor fi definite de la început, iar observatorii vor analiza dezbaterea după fişe de evaluare, structurate de profesor împreună cu întreaga clasă.
Eu am ales ca invitat unul dintre personajele din O lume disparuta, rol interpretat de un elev!
Sper sa iti placa si varianta mea.
ApreciazăApreciază
Mi-ai şi dat idei. Dar… după vacanţă! 🙂
ApreciazăApreciază
Ooo, chiar asa! Am uitat ca intri in vacanta! Saptamana viitoare vin in excursie pe Valea Oltului cu colegii mei! Poate ne vedem! :))
Acum am ajuns si eu acasa!
ApreciazăApreciază
Eu îs pe Valea Lotrului…
ApreciazăApreciază
O, da, am uitat!
Las’ ca data viitoare…
Poate facem un proiect comun!
ApreciazăApreciază
🙂
ApreciazăApreciază
:))
ApreciazăApreciază
Dar nu-i departe!
ApreciazăApreciază
Eh, poate ne abatem de la traseu! Ha, ha, ha!
ApreciazăApreciază
O jumătate de oră…
ApreciazăApreciază
Hm, ma faci sa le dau idei! Poate venim la scoala voastra, apoi veniti si voi la noi! Sper sa iti pot aduce un Dictionar de personaje!
ApreciazăApreciază
Ar fi fain, dar dacă sunt în vacanţă, poate plec pe undeva… Comunicăm. Ar fi cam mare onoarea pentru noi!
ApreciazăApreciază
M-as bucura! Nu e nimic fortat! Poate la vara! :))
ApreciazăApreciază
Am uitat sa intreb daca tu esti frumusica din fotografia de mai sus! Ha, ha, ha!
ApreciazăApreciază
Eeiii… nu spun! 🙂
ApreciazăApreciază
Bine, nu spune! Ha,ha,ha! :))
ApreciazăApreciază
😉
ApreciazăApreciază
:))
ApreciazăApreciază
Vezi, baietii astia nu-s deloc atenti la detalii! :))
ApreciazăApreciază
Ai văzut tu vreun băiat pe aici? 😉
ApreciazăApreciază
Zilele trecute, am vazut, dar acum constat ca au plecat cu oastea! :))
ApreciazăApreciază
Hm… cred că îşi fac buncăre! 🙂
ApreciazăApreciază
Ha, ha,ha! Cine stie? :))
ApreciazăApreciază
Oricum, i-am dat dispăruţi!
ApreciazăApreciază
Absenti nemotivat! Nu le mai dam abonament gratuit! :))
ApreciazăApreciază
Şi nici voie la fotbal!!! 🙂
ApreciazăApreciază
Aici nu stiu ce sa zic! Nu cred ca sunt fotbalisti! :))
ApreciazăApreciază
Mai ştii? Ha! Ha! Ha!
ApreciazăApreciază
Eu nu zic nimic despre asta! Nu par fotbalisti! :))
ApreciazăApreciază
Aşa e. Sunt timizi.
ApreciazăApreciază
Nici chiar asa! :))
ApreciazăApreciază
Mie aşa mi s-a părut. 🙂
ApreciazăApreciază
A, unii sunt chiar ariciosi! :))
ApreciazăApreciază
Da eu îi întrec la sanie! 🙂
ApreciazăApreciază
A, iata ceva de notat cu 10! :))
ApreciazăApreciază
Dar nu mai am sanie!
ApreciazăApreciază
Am eu! :))
ApreciazăApreciază
O aduci?
ApreciazăApreciază
Da, am si placa si tot felul de nebunii! :))
ApreciazăApreciază
Dar echilibru? Că a cam crescut forţa gravitaţională… 😉
ApreciazăApreciază
Asta nu am mai verificat de asta iarna! Am pus 4 kg! Sunt de alergat cu tatari feroce pe urme! 😦
ApreciazăApreciază
Măcar 1 să-l arunc!…
ApreciazăApreciază
Ah, da! Blogul e un motiv pentru care m-am ingrasat. Eu faceam gimnastica, alergam, dansam…Acum stau pe blog ca cioara-n par! :))
ApreciazăApreciază
🙂
ApreciazăApreciază
😦
ApreciazăApreciază
Poţi dansa în faţa calculatorului!
ApreciazăApreciază
A, nu ca stau in varful baldachinului cu laptopul in brate!
N-am eu fata de calculatorul mare si toata reteaua de aparate de acolo. Mi se pun biletele peste tot: Sa nu atingi asta, sa nu muti asta, da nu pui mana pe, sa nu intri pe … :))
ApreciazăApreciază
Dar poţi să pui şi tu un bilet: Şi ce dacă! 🙂
ApreciazăApreciază
A, nu, nu, nu, ca am fost odata curioasa si am sters ceva important pe acolo, asa ca stau eu incasuta mea si ma joc cu jucarica mea! :))
ApreciazăApreciază
Iarăşi e corect… Fiecare cu jucăria lui! Metode individuale!
ApreciazăApreciază
Da, asta e! Oricum laptopul meu cantareste o tona! :))
ApreciazăApreciază
Oooo…
ApreciazăApreciază
Da, baietii mei mi l-au luat. In afara de faptul ca e alb, nu are nimic feminin. A fost ales din ratiuni de performnata, nu de cochetarie! :))
ApreciazăApreciază
Şi nu-ţi convine? Eu am un tower!
ApreciazăApreciază
Ba da, imi convine. Eu am un Toshiba.
ApreciazăApreciază
Wow! 🙂
ApreciazăApreciază
Nu stiu daca e wow sau nu, dar asta mi-au daruit baietii cand am dat in boala scrisului pe blog. Milogul m-a invatat sa scriu. Ma bucur ca il vizitezi! :))
ApreciazăApreciază
Mă bucur c-am găsit blogul tău! Nu e meritul meu! 🙂
ApreciazăApreciază
Nu mai stiu cum ne-am gasit, dar si eu ma bucur sa ne fi gasit. Eu nu sunt foarte expansiva!
ApreciazăApreciază
Se numeşte ,,blogăreală”! 🙂
ApreciazăApreciază
Sunt blogarita! De tot! Sa citesti si la Iulia! O sa iti placa! O gasesti la mine in lista!
ApreciazăApreciază
Ok
ApreciazăApreciază
http://iulia-georgescu.blogspot.ro/p/povestea.html
ApreciazăApreciază
Mă duc.
ApreciazăApreciază
O sa iti placa!
ApreciazăApreciază