Este asemănătoare brainstorming-ului, numai că se realizează în scris. Ideile noi se scriu pe foile de hârtie care circulă între participanți.
Tehnica se numește 6/3/5 pentru că există 6 participanți în grupul de lucru, care notează pe o foaie de hârtie câte 3 soluții fiecare, la o problemă dată, timp de 5 minute.
Etape:
- Împărțirea clasei în grupe
- Formularea problemei și explicarea modalității de lucru:
– fiecare grupă primește câte o fișă de lucru împărțită în trei coloane, astfel:
PROBLEMA: | |||
Ideea 1 | Ideea 2 | Ideea 3 | |
Cursant 1 | |||
Cursant 2 | |||
Cursant 3 | |||
Cursant 4 | |||
Cursant 5 | |||
Cursant 6 |
- Desfășurarea activității de grup:
– pentru problema dată, fiecare dintre 6 participanți are de notat pe fișă 3 soluții, într-un timp maxim de 5 minute;
– fișele migrează apoi de la stânga la dreapta, până ajung la posesorul inițial;
– cel care a primit foaia colegului din stânga citește soluțiile déjà notate și încearcă să le codifice în mod creativ, prin formulări noi, adaptându-le, îmbunătățindu-le și reconstruindu-le continuu.
- Analiza soluțiilor și reținerea celor mai bune
Avantaje:
- stimularea creativității;
- dezvoltarea gândirii critice și a capacității de argumentare;
- participarea activă a tuturor elevilor/cursanților, chiar și a celor introvertiți;
- formarea și dezvoltarea capacității reflective;
- stimularea participanților în a realiza analize, comparații, generalizări;
- combinarea muncii individuale cu cea pe grupe;
- reducerea timpului de aplicare, în comparație cu brainstorming-ul:
Limite:
- posibilitatea apariției unor ,,timpi morți” pentru membrii grupurilor, în momentul în care fișa de brainwriting se află la un alt membru;
- apariția unor fenomene de contagiune negativă a ideilor și a unui blocaj creativ;
- se neglijează tratarea diferențiată a elevilor, pentru că unii au nevoie de mai mult de 5 minute pentru a găsi soluții creative și valoroase.
Pingback: colţul romantic – 30 « Colţu' cu muzică
Pingback: colţul cu vechituri – 30 « Colţu' cu muzică
Mai scrie ceva. Am atatea cuvinte si sentimente frumoase de impartit.
ApreciazăApreciază
După o dispariție așa îndelungată, mi se făcuse dor de tine! 😉
Care e problema pe care să o dezbatem… în scris? Dar ne trebuie un grup mai mare…
Ai mai progresat? Gândire pozitivă etc.?
ApreciazăApreciază
Am cautat pe net pana cand am reusit sa inteleg detaliile. Aici am gasit o eroare: fiecare cursant primeste cate o fisa din aceea, nu fiecare grupa.
La fiecare mutare a fiselor catre dreapta, fiecare cursant primeste de la colegul din stanga lui o fisa ale carei idei notate pana in acel moment incearca sa le imbunatateasca / reconstruiasca.
La a 6-a mutare a fiselor, fiecare cursant isi va regasi foaia pe care a expus primul cele 3 idei. Atunci vor exista 6 fise a cate 3 idei, reconstruite de 6 ori => in total 6 x 3 x 6 = 108 idei.
PS: Intr-un fel am aplicat tehnica aici caci am reformulat – ce-i drept intr-un singur pas – ideea initiala 🙂
ApreciazăApreciază
Eu am înțeles că fiecare grupă primește câte o fișă, pentru că pe ea vor fi scrise doar soluțiile găsite prima dată (de fiecare). Apoi, la modificarea soluțiilor se citesc soluțiile și se modifică, nu se mai scrie fiecare modificare.
ApreciazăApreciază