Metode și tehnici de învățare prin colaborare (interactive) – Știu/Vreau să știu/Am învățat

Etape: 

  1. Prezentarea temei activității
  2. Împărțirea colectivului de elevi în grupe:

–         cadrul didactic împarte clasa pe grupe/perechi, cerându-le elevilor să întocmească o listă cu tot ceea ce știu despre tema dată.

  1. Împărțirea fișelor-suport:

–         elevii primesc fișe pe care este prezentat un tabel:

ȘTIU

VREAU  SĂ ȘTIU

AM  ÎNVĂȚAT

  1. Completarea coloanelor ,,Știu” și ,,Vreau să știu” de pe fișele-suport:
  • În prima coloană elevii notează informațiile pe care grupele/perechile le consideră cunoscute. Acest lucru presupune realizarea unui brainstorming în ceea ce privește cunoștințele pe care elevii déjà le posedă în legătură cu subiectul pus în discuție. Tot în această etapă are loc o activitate de categorizare. Solicitându-i pe elevi să identifice lucrurile pe care le știu, îi ajutăm să-și îndrepte atenția și asupra acelor lucruri pe care nu le știu.
  • În a doua coloană elevii vor nota întrebările care apar în legătură cu tema abordată. Aceste întrebări au un rol semnificativ în orientarea și personalizarea lecturii. În această etapă se poate implica și cadrul didactic.
  1. Lectura individuală a textului:

–         elevii vor citi individual textul.

  1. Completarea coloanei ,,Am învățat” de pe fișele-suport:

–         în a treia coloană se trec răspunsurile găsite în text la întrebările formulate anterior;

–         elevii vor bifa acele întrebări care și-au găsit răspunsul în urma lecturii textului.

  1. Compararea cunoștințelor anterioare cu întrebările și răspunsurile primite
  2. Etapa discuțiilor finale și a concluziilor

Avantaje:

–         realizarea unor lecturi active;

–         dezvoltarea și exersarea capacității de categorizare;

–         creșterea motivației pentru implicarea elevilor în activitate;

–         stimularea creativității elevilor;

–         retenție bună a cunoștințelor prezentate în cadrul textului.

Limite:

–         dificultăți în formularea unor întrebări relevante în legătură cu tema propusă;

–         cadrul didactic trebuie să-și exercite foarte bine rolurile de organizator și facilitator, astfel încât activitatea să poată parcurge toate etapele și să-și atingă obiectivele;

–         poate fi obositoare și solicitantă pentru participanți.

Anunțuri

Scrie un comentariu

Din categoria Material didactic, Metode interactive

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s