Eu actor – eu observator

Camelia - Nicorina Edu

Problematica psihologică pune în evidenţă o varietate de confruntări ale opuselor: conştient vs inconştient, contribuţie a eredităţii vs contribuţie a mediului în dezvoltare, cunoaştere raţională vs intuiţie, gândire critică vs gândire creativă, personalitate vs situaţie – în determinarea comportamentului, dualism vs relativism, individual vs social, stil cognitiv guvernat de emisfera dreaptă vs stil cognitiv guvernat de emisfera stângă, eu stabil în timp vs euri multiple manifestate situaţional, introversiune vs extraversiune, ş.a.m.d.

Dinamica eu actor – eu observator reprezintă şi ea o astfel de confruntare.

Eul actor transformă informaţia prin extensiune, adică experimentează activ asupra lumii externe, modificând astfel informaţia care vine de la aceasta spre el. Făcând acest lucru,  el este nevoit să se supună permisiunilor acestei lumi, să ţină seama de datele ei obiective.

Eul observator face o observare reflexivă, priveşte informaţia culeasă din mai multe perspective, îşi manifestă propria subiectivitate organizând şi dezvoltând informaţia conform propriei imaginaţii…

Vezi articol original 502 cuvinte mai mult

2 comentarii

Din categoria Diverse

2 răspunsuri la „Eu actor – eu observator

  1. Multumesc mult pentru acest „Reblog”!
    Dincolo de faptul ca ma simt onorata, ma bucur ca pot impartasi o teorie pe care o aducem uneori la stadiul de reflectie: intre „eul actor” si „eul observator” se afla un drum de maxima energie,care genereaza tensiuni, indecizie,instabilitate. Exista,ca de fiecare data, si o solutie: daca ne plasam deasupra acestui drum liniar, putem atinge punctul care permite controlul constient al starilor reciproce. Acest lucru se poate face prin psihodrama, prin tehnici experientiale sau pur si simplu printr-un exercitiu mental.
    Profit de acest prilej ca sa pot transmite si bucuria cu care vizitez blogul „innerspacejournal”! Toate gandurile mele bune!

    Apreciază

  2. Exercițiile mentale au mare importanță.
    Mă bucur de vizite, îți mulțumesc!
    Numai bine! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

