În Finlanda şcoala nu este obligatorie, dar educaţia este!

Elena Dragomir

2În timpul Evului Mediu şi la începutul Epocii Moderne, Biserica a fost cea care a avut în grijă educaţia maselor din Finlanda. Tot ea este cea care, începând cu secolul al XVII-lea, şi-a propus să îi înveţe pe finlandezi să citească.  Un decret bisericesc din 1686 a stabilit că toţi cei care doreau să se căsătorească trebuiau să facă mai întâi dovada că ştiau să citească.

Vezi articol original 2.774 de cuvinte mai mult

6 comentarii

Din categoria Diverse

6 răspunsuri la „În Finlanda şcoala nu este obligatorie, dar educaţia este!

  1. Am impresia caci sint Luterieni si femeile sint preotese ceia ce face sa evolueze populatia sa.

    Apreciază

  2. Inteleg foarte bine legile care au fost adoptate.Am vazut un reportaj la televizor de mai mule luni de zile si nu i-mi amintesc cu exactitudine tara,Finlanda sau Norvegia unde scolarizarea este platita de guvern.

    Apreciază

  3. Bine te regăsesc, Lili! Am tot respectul pentru școala finlandeză, am mai citit și chiar am avut un schimb de experiență, respectiv școala unde eram titulară a avut oaspeți finlandezi, într-un program european, ocazie cu care am aflat mai multe. Noapte bună îți spun acum! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

