Cuviosul Paisie Aghioritul – 8 pași pentru creşterea noastră duhovnicească

casa creștinului

Părintele Paisie ne oferă opt puncte de atins cu privire la creşterea noastră duhovnicească:

1. Trebuie să ai grijă să-ţi curăţeşti sufletul în fiecare zi.

2. Trebuie să dobândeşti dreptatea dumnezeiască şi nu pe cea logică, pentru că numai atunci Harul lui Hristos va fi asupra ta.

3. Înainte de a face ceva, gândeşte-te dacă Hristos vrea să faci acel lucru; acţionează în consecinţă.

4. Trebuie să practici ascultarea ca mai apoi să poţi vorbi altora despre virtutea ascultării.

5. „Nu” spus oamenilor trebuie să fie „nu” şi „da” trebuie să fie „da”. Nu pretindeţi altceva, ci spuneţi ceea ce gândiţi chiar dacă răniţi pe ceilalţi; spuneţi-o într-un mod frumos şi oferiţi şi câteva explicaţii.

6.  Trebuie să ai şi să menţii demnitatea duhovnicească; şi întotdeauna să fii atent să îi mulţumeşti pe fraţii tăi monahi şi să nu fii atent la ce te mulţumeşte pe tine.

7.  Zilnic…

Vezi articol original 86 de cuvinte mai mult

Anunțuri

6 comentarii

Din categoria Diverse

6 răspunsuri la „Cuviosul Paisie Aghioritul – 8 pași pentru creşterea noastră duhovnicească

  1. childagain

    Cuviosul Paisie Aghiorotul este unul dintre sfintii pe care i-am citit cu bucurie, pentru ca am gasit multe invataturi minunate si de folos. Si apoi, el este un sfant al timpurilor noastre, ceea ce e un lucru de mirare. Uite ca mai exista sfinti si acum ! (Cel putin, in sec. XX, cand a trait el).
    Si viata lui a fost chiar o mucenicie, chinuit in ultimii ani de o boala care ii dadea dureri puternice, de nici medicii nu stiau ce sa ii mai faca. (Parca un cancer la plaman, daca imi amintesc bine.)
    Si, cel mai minunat e, ca el si dupa moarte mai ajuta, dupa cum dovedesc sute de relatari.
    Multumesc pentru dar, Lili, am si eu cativa sfinti de suflet, si el este unul dintre ei !

    Apreciază

  2. Foarte bune sfaturi..merita urmate.

    Apreciază

  3. Cred ca sfintii au fost mai interesati sa ne transmita din experienta/intelepciunea/metodele lor, decat sa fim preocupati de „viata lor”, pe care ei insisi de multe ori au caracterizat-o drept „nevrednica” (in raport cu popriile exigente).
    1 Orice curatire implica doua actiuni: indepartarea „necurateniei” si adaugarea „curateniei”. Nu poti adauga „curatenie peste necuratenie” si nici „sa ramana locul gol” dupa „necuratenie”.
    2 Dupa indeplnirea „corecta” a pct. 1, urmeaza pct 2 care se intampla de la sine.
    3. Indoiala tine tot de pct.1. Daca 1+2 sunt indeplinite, exista legatura permanenta cu situatia pct. 2.
    Iisus era in situatia pct 2. „Eu nu am pacat, pentru ca nu fac voia Mea ci pe a Tatalui etc…” / „Dumnezeul meu, de ce M-ai parasit?” deci pana in acel moment legatura a fost permanenta…
    De ce nu „si atunci”, e un alt subiect de meditat…

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s