De ce îmi place liniștea?

Am făcut un experiment.

Întâmplarea a făcut să țin locul unei profesoare, la clasele V-VIII, într-o după amiază.

M-am gândit să le cer copiilor să facă un eseu cu titlul ,,De ce îmi place liniștea?”.

Mulți au cerut să scrie de ce NU le place liniștea! Pentru că le e teamă să rămână singuri; pentru că au frați care le umplu viețile și, în liniște se sperie; pentru că liniștea îi plictisește.

De cealaltă parte, sunt cei care au descoperit liniștea și beneficiile ei. Un copil de clasa a VI-a a descoperit chiar meditația… singur – căutând.

Iată ce au scris câțiva copii de clasa a III-a:

,,Mie îmi place liniștea, pentru că te poți relaxa, nu te dor urechile și poți lucra liniștit…”

,,Și liniștea te face să te controlezi asupra a ceea ce faci. Și energia negativă se transformă în pozitivă…”

,,Liniștea este plăcută, dar dacă nu o respecți, nu te va mai respecta nimeni, deoarece vei fi gălăgios…”

,,Mie îmi place liniștea, deoarece este plăcută, pentru că nu se mai aude niciun sunet și este foarte liniștitor și te poți concentra la diferite lucruri cum ar fi : la test, la probleme etc…. Care conține gândit.”

,,Și liniștea îți face mintea mai calmă, te face să nu mai fi nervos. Și de la liniște o să știi mai multe lucruri…”

,,1. Mie îmi place liniștea, pentru că ești liniștit și ai un moment foarte frumos și poți să te concentrezi la lecții.

2. Mie îmi mai place liniștea, pentru că, dacă ieși de dimineață afară, poți auzi păsările.

3. Mie îmi mai place liniștea, pentru că poți să exersezi diferite sporturi.

4. Mie îmi mai place liniștea, pentru că poți să exersezi să cânți.

5. Liniștea e plăcută pentru că poți să dormi liniștit noaptea.

6. Liniștea mai e plăcută pentru că poți să te joci liniștit afară cu prietenul meu…

7. Liniștea mai e plăcută pentru că poți să te concentrezi la evaluări.

8. Liniștea mai e plăcută pentru că te duci la un magazin și, când vrei să spui că puteți să-mi dați guma aceea și vânzătorul aude…”

,,Liniștea e plăcută, o întâlnim mai rar decât am crezut eu. La muncă nu prea o întâlnești, nici la școală nu prea, dar acasă sigur e. Te așteaptă când nu crezi.

Dimineața, când te trezești, e liniște perfectă. Iei micul dejun, e liniștit și fericit. E liniște. La școală sau la muncă nu e liniște perfectă, nici în timpul orei, nici în pauză, nici în baie nu o găsești. Dar acasă o găsești cu siguranță.

Când mă relaxez seara, nu am somn sau nu am nimic, eu îmi iau un pahar cu lapte și o carte, o citesc și adorm repede ca secunda și încet ca un melc și adorm ca un vițel în liniște și pace…”

 

3 comentarii

Din categoria Diverse, Exerciţiu de înţelepciune, Povestea gândului - a medita, Psihologie şi pedagogie

3 răspunsuri la „De ce îmi place liniștea?

  1. Distractive părerile copiilor şi foarte… autentice. O zi frumoasă! 🙂

    Apreciază

  2. Mara

    [IMG]http://i65.tinypic.com/167qvpx.jpg[/IMG]

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

