Pe lângă cine ai trecut azi? – psi-luneli

Dragul meu Vis,

În ultimul mesaj îți povesteam cum primăvara a început să crească în grădinile sufletelor, cu simbolicii meri ai iubirilor… n-aș vrea să zic trecătoare… Dar primăverile sunt trecătoare, nu-i așa? Trebuie să le prinzi atunci când înfloresc și când, timide, își întind crengi întinerite către inimile noastre. Dacă treci pe lângă ele și nu le simți… hm… nu e bine. Ai putea să rămâi bătrân în veșnicie! Ai putea să rămâi fără puterea de a mai zâmbi, sau… cine știe, poate ai muri pentru totdeauna. Noi știm că nimeni nu vrea să moară definitiv…

Azi am ieșit la o plimbare pe străzile însorite, tocmai ca să nu pierd primăvara din acest an. O bătrânică modest îmbrăcată, obosită, dar cu zâmbetul pe buze, întindea buchete mici de flori trecătorilor. Le vindea la un preț nesemnificativ. Nu i-ar fi ajuns banii strânși nici să se întoarcă acasă, probabil… Toți treceau nepăsători. Nu vedeau florile, nu vedeau omul de dincolo de marfă. Ea îi privea cu tristețe uneori, dar zâmbea în continuare. Știa cum gândesc aceștia… Se simțea stingheră acolo, în mijlocul mulțimii grăbite.

Mai departe, o femeie de la țară cerea cu disperare bani de drum, celor care treceau pe lângă ea, pentru că fusese la spital și nu mai avea cu ce să se întoarcă acasă. I-am dat o sumă oarecare. Întâmplarea a făcut să ajung la autogară și să observ cum se uita  după un autobuz. Continua să ceară bani și privea autobuzul care se pregătea de plecare. I-am dat cât îi mai trebuia și a fugit să prindă mașina…

Ce simte un om aflat într-o astfel de situație? Dar, mai ales, ce simte când cere ajutorul și nimeni nu vrea să i-l ofere? Câtă umilință și câtă durere poate avea în suflet?

Am ajuns, apoi, în parc. O femeie trecută de prima tinerețe, elegantă, îmbrăcată în negru, stătea pe o bancă izolată, cu fața înspre lac. Se citea pe fața ei tristețea pierderii cuiva drag…

Mai târziu am fost în vizită la una dintre mătușile mele, bolnavă și destul de bătrână. N-o mai văzusem de mult timp și am vrut să-i duc un mărțișor. Nu credeam că va fi atât de bucuroasă să mă vadă, aș fi putut să trec mai des pe la ea…

Așadar, mă gândeam, Vis, cum sunt oamenii pe lângă care trecem? Cum îi percepem? Cum le zâmbim, cum îi respectăm?… Cum ar trebui să FIM? Ce e în sufletul fiecăruia? Ce ar vrea fiecare dintre noi de la semenii noștri?

Ce ar fi dacă i-am VEDEA pe toți cei pe lângă care trecem? Și dacă le-am oferi o mică rază din primăvara pe care noi ne-am plantat-o în suflet?

TU… pe lângă cine ai trecut azi?

O temă de psi-luneli.

Au trecut și s-au intersectat:

1. dor 2. lili3d
3. tibi 4. vavaly
5. motanul Pandalie 6. roxana
7. Cita 8. Griska
9. mitzaa 10. La Fee
11. Scorpio 12. Dictatura Justitiei
13. Cu Emiru-n jurul lumii 14. Abisurile
15. Gara pentru doi

 

40 comentarii

Din categoria Psi-luneli

40 de răspunsuri la „Pe lângă cine ai trecut azi? – psi-luneli

  1. Pingback: Pe lîngă cine ai trecut azi | Tiberiuorasanu's Blog

  2. dordefemeie

    Ce frumos ar fi pentru noi toti sa putem face asta. Trebuie!

    Apreciază

  3. ۩۞۩๑ B•E•A•U•T•I•F•U•L๑۩۞۩

    Apreciază

  4. Miao, ce mă bucur când descopăr oameni cu suflet bun!

    Apreciază

  5. psi

    şi pe mine mă frâng chipurile bătrânilor care vând flori, care se agaţă de fiecare fir, nu strigând neputinţa ci încercând cu disperare… off… mi-ai pus brumă de tristeţe pe gene. sunt atât de mulţi şi de trişti sub aniii lor! 😦

    Apreciază

  6. Pingback: Pe lângã cine ai trecut azi? – Umbra | calatorprintaramea

  7. Pingback: Psiluneli-Pe lângă cine ai trecut azi? | Cățărătorii

  8. Pingback: Pe lângă cine ai trecut azi… | La Fée Blanche

  9. Pingback: Tu pe lângă cine/ce vei trece astăzi ? | Gară pentru doi

  10. Uneori trecem fara sa privim, uneori privim fara sa vedem, uneori …. Noroc cu primavara asta ca ne deschide ochii din cand in cand. Parca ne mana cineva de la spate.

    Apreciază

  11. childagain

    Foarte bună întrebare ! Și textul pe măsură…
    Uneori, trecem grăbiți pentru că viața ne grăbește. Dar, sunt și situații când, probabil, îngerul nostru ne trage de mânecă să ne uităm mai bine.
    Tu așa ai făcut, și ai făcut bine ! Și eu am avut asemenea ocazii, dar mult prea rare.
    E bine să privim ori de câte ori putem, puțin în afara rutei noastre obișnuite. Nu se știe ce am putea vedea…

    Numai bine, și o primăvară plină de semnificații îți doresc ! ”Frumoasă, însorită”, astea le poți avea ușor… 🙂

    Apreciază

    • Din păcate, aici sunt multe astfel de ocazii… Însă, în afară de asta, dacă ne uităm mai bine în jur, descoperim că sunt mulți oameni care au nevoie de noi.
      Mulțumesc, din nou! Și tu să ai primăvara aproape de suflet! 🙂

      Apreciază

  12. Să fii bucuroasă că ai putut să ajuți oameni care meritau gestul tău nobil !

    Apreciază

  13. Știu că am scris ceva.Am visat ?

    Apreciază

  14. Pingback: Pe lângă cine ai trecut azi? | Dor De Dragoste

  15. Geanina

    Suntem mai bogati cand daruim. Se spune ca a darui e chiar mai frumos decat a primi. Desi e bine sa existe echilibru intre ele, de fapt si eu cred la fel. A darui din inima orice, chiar si numai un zambet poate face mult mai mult decat ne inchipuim in acel moment. Si viata devine mai usoara urmand calea iubirii si a compasiunii.

    Apreciază

    • Îmi place să dăruiesc, dar mă simt groaznic dacă trebuie să cer ceva!… 😉

      Apreciază

      • Geanina

        Fiecare dintre noi avem lectiile noastre de invatat. Posibilitatea de schimbare exista intotdeauna. 🙂

        Apreciază

        • Sigur. Dar aș prefera să nu fie nevoie să cer niciodată. 🙂

          Apreciază

          • Geanina

            Crezi ca e realista aceasta dorinta? Ti-ar placea ca ceilalti sa nu iti ceara niciodata nimic?
            Imi cer scuze daca am intrat prea adanc in situatie. 🙂

            Apreciază

            • Cred că e un fel de defect al meu. Acela de a nu fi pusă într-o situație umilitoare, să zicem. Nu mi-ar plăcea deloc ca ceilalți să nu-mi ceară niciodată nimic. M-aș simți inutilă. 🙂 Pe de altă parte, îmi place să-mi ofer ajutorul înainte de a apuca cineva să mi-l ceară, adică să ,,ghicesc” și să salvez… situația. 🙂

              Apreciază

              • Geanina

                Inteleg..esti pe rol de salvator. Daca stii la ce riscuri te expui in aceasta situatie si ti le asumi, atunci este ok. Astazi citeam un citat care suna asa: „Exista doua alegeri principale in viata: sa accepti lucrurile asa cum sunt sau sa iti asumi responsabilitatea schimbarii lor.” – Denis Waitley.

                Apreciază

  16. La Mulți Ani !, doar zile fericite și pline de iubire îți dorim, alături de cele mai calde și sincere urări de sănătate și împliniri în viața profesională și socială !
    Acesta este un mesaj „clasic” pe care nu numai bunul simț ci și aprecierea pe care o simțim în ceea ce te privește, transformă „corvoada” și „rutina” trecerii prin astfel de aniversări într-o plăcere reală și sinceră.
    Dar dacă, din motive independente de voința ta și-a noastră, urările noastre nu te vor găsi în cea mai bună dispoziție sau stare sufletească, dacă feluritele și de multe ori nemeritatele amprente ale vieții nu te-au atins în ultimele zile într-un mod tocmai fericit, te rugăm să crezi, și să speri că TREBUIE să existe o lege a compensației, o lege care va face să vină și o zi începând cu care, toate anotimpurile să îți devină calde primăveri, învăluite în parfum de flori de câmp și începând cu care toate zilele să îți devină fericite și pline de iubire zile de „8 Martie”.
    Cu drag, Diana și Dan.

    Apreciază

  17. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ•.¸¸.•.¸.•♪♫.•´Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¯`•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¸.•♪♫..      
    (ړײ)/¸.•´….•´¨¨))
    .«▓       ((¸¸.•´ ¸.•´.-✿
    ..╝╚ …✿. ✿….✿

    Apreciază

Lasă un comentariu